preskoči na sadržaj

Srednja škola Dugo Selo

Login
Virtualna šetnja školom

Raspored

Tjedan A

Tjedan B

RCK - Industrija 4.0

e-Dnevnik

Pratite nas

 

  

 

FOTOVIDEOKLUB SŠDS

 

ŠKOLSKI VOLONTERSKI KLUB

Škola za život

Raspored zvona
SAT VRIJEME
Jutarnja smjena 
1. 7:45 - 8:30
2. 8:35 - 9:20
3. 9:25 - 10:10

VELIKI ODMOR

10:10 - 10:30

4. 10:30 - 11:15
5. 11:20 - 12:05
6. 12:10 - 12:55
7. 13:00 - 13:45
Popodnevna smjena
1. 13:50 - 14:35
2. 14:40 - 15:25
3. 15:30 - 16:15

VELIKI ODMOR

16:15 - 16:35

4. 16:35 - 17:20
5. 17:25 - 18:10
6. 18:15 - 19:00
7. 19:05 - 19:50
Brojač posjeta
Ispis statistike od 30. 3. 2019.

Ukupno: 596164
Danas: 42
CARNet
Dugo Selo

Upisi

Otvorena vrata škole

Udžbenici

Sigurno na internetu

Foto-galerija

Državna matura

Profesorska poveznica

 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Dani medijske pismenosti
Autor: Administrator , 30. 3. 2020.

Od 30. ožujka do 5. travnja održavaju se 3. dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja. 

Cilj ovog projekta je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti, osnažiti građane, posebice djecu i mlade za kritičko promišljanje medijskih sadržaja i pružiti podršku odgojiteljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje. 


Što je medijska pismenost? 

 

 = podrazumijeva sposobnost pristupa, analize, vrednovanja i stvaranja sadržaja posredstvom medija  

 

To znači da medijski korisnici, podjednako i djeca i odrasli:  

• imaju pristup medijima i znaju kako ih koristiti;  

• znaju vrednovati i kritički analizirati različite medijske sadržaje, i tumačiti poruke (njihovu vjerodostojnost, pouzdanost i istinitost);  

• razvijaju vlastite medijske sadržaje kojima će ostvarivati svoja komunikacijska prava, ali i postati aktivnim sudionicima u društvu izražavanjem vlastitih stavova i mišljenja o svijetu koji ih okružuje. 

 

Što su mediji, koje su vrste medija? 

Mediji = sredstvo za prijenos poruka, vijesti, obavijesti i sl., obično širokomu krugu ljudi 

Vrste medija: 

  • auditivni - radio  

  • vizualni - novine, časopisi  

  • audiovizualni - televizija, internet 

 

Jeste li znali... 

 

Kako analizirati medijske sadržaje 

Prilikom analize medijskih sadržaja, važno je da medijski korisnici postave ključna pitanja koja se mogu podijeliti u tri ključne skupine: 

 1. Publika i autorstvo:  

  • tko je kreirao određenu poruku i s kojom svrhom,  

  • tko je ciljana publika,  

  • tko je platio za tu poruku,  

  • tko bi mogao imati koristi od te poruke,  

  • koga bi ona na bilo koji način mogla oštetiti,  

  • zašto bi ta poruka mogla biti važna pojedincu,  

  • koje bi radnje pri odgovaranju na poruku morao poduzeti pojedinac; 

 2. Poruke i značenje:  

  • koje se vrijednosti, ideje, informacije i stajališta njome prenose;  

  • koje su informacije izostavljene iz poruke, a koje bi mogle biti važne;  

  • koje su tehnike korištene, s kojim razlogom,  

  • kako različiti ljudi mogu na drugačiji način interpretirati poruku, na koji način pojedinac interpretira poruku i što može naučiti o samome sebi na temelju svoje reakcije ili interpretacije; 

 3. Prikaz u medijima i stvarnost:  

  • kada je poruka nastala, na koji je način poslana publici te radi li se o činjenici, mišljenju ili nečem trećem;  

  • koliko je poruka pouzdana i na temelju čega pojedinac to misli te tko su izvori informacija, ideja i tvrdnji. 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju