2021-06-10 01:00:12

Financije svima, a ne samo njima

Pred srednjoškolcima su nakon završetka školovanja izazovi poput spretnog korištenja komunikacijskih, upravljačkih i prezentacijskih vještina pa sve do pisanja poslovnih planova i razumijevanja financijskih izvještaja.

Zato mi je u svibnju 2020., nakon jednog od stručnih usavršavanja u udruzi Štedopis, sinula ideja o pokretanju fakultativnog predmeta pod nazivom „Financijska pismenost“ koji bi se ponudio svim motiviranim četverogodišnjim neekonomskim smjerovima naše škole. Jer, zašto bi se samo ekonomisti „patili“ s financijama i ekonomijom? Idemo malo uključiti i gimnazijalce, tehničare za računalstvo i računalne tehničare za strojarstvo. Na moje iznenađenje odaziv i interes je bio iznad očekivanja, no, mora se priznati da veliku zaslugu imaju i razrednici koji su motivirali svoje učenike da se priključe ovom projektu. Posebna hvala profesoru Petru Rajakoviću iz čijeg je 4.rtB razreda sudjelovalo 16 učenika.

Projekt stavlja naglasak na podizanje razine svijesti o važnosti financijskog opismenjavanja srednjoškolaca koji nisu ekonomske struke.  Družili smo se u virtualnom okruženju, ali i u razredu, obradili smo teme novca (tekući, devizni račun, platne kartice), marketinga, inflacije, kamata, štednje, kredita, tržišta kapitala (HNB, osiguranja, investicijski fondovi, burze), proračuna, poreza i plaća. Učenici su odlično reagirali na sadržaj i svojim konkretnim i pitanjima usmjeravali tijek nastavnog sata.

Projekt se privodi kraju još trima radionicama u suradnji sa Savjetom mladih Dugo Selo i Financijskim klubom Ekonomskog fakulteta Zagreb koje se održavaju 5., 12. i 19. lipnja s početkom u 10 sati u prostorijama Glazbene škole Dugo Selo. Stoga pozivamo sve zainteresirane učenike da se priključe pozivu i čuju nešto korisno jer, tko zna, možda ste baš vi budući financijski ulagači, sudionici tržišta kapitala ili budući ministri financija.

Kako više štedjeti, a manje trošiti, odgovorno upravljati svojim novcem i pametno ulagati… Sve su to pitanja o kojima bi sudionici ovog projekta mogli sada dati zavidne odgovore. Iz tog razloga u planu je nastaviti sa ovim fakultativnim predmetom i iduće školske godine.

Klaudija Boščić, prof.


Srednja škola Dugo Selo