preskoči na sadržaj

Srednja škola Dugo Selo

Login
Virtualna šetnja školom

Raspored

Tjedan A

Tjedan B

Tražilica
RCK - Industrija 4.0

e-Dnevnik

Pratite nas

 

  

 

FOTOVIDEOKLUB SŠDS

 

ŠKOLSKI VOLONTERSKI KLUB

Škola za život

Raspored zvona
SAT VRIJEME
Jutarnja smjena 
1. 7:45 - 8:30
2. 8:35 - 9:20
3. 9:25 - 10:10

VELIKI ODMOR

10:10 - 10:30

4. 10:30 - 11:15
5. 11:20 - 12:05
6. 12:10 - 12:55
7. 13:00 - 13:45
Popodnevna smjena
1. 13:50 - 14:35
2. 14:40 - 15:25
3. 15:30 - 16:15

VELIKI ODMOR

16:15 - 16:35

4. 16:35 - 17:20
5. 17:25 - 18:10
6. 18:15 - 19:00
7. 19:05 - 19:50
Brojač posjeta
Ispis statistike od 30. 3. 2019.

Ukupno: 601231
Danas: 67
CARNet
Dugo Selo

Upisi

Otvorena vrata škole

Udžbenici

Sigurno na internetu

Foto-galerija

Državna matura

Profesorska poveznica

 

Načini ublažavanja straha

 

 

1.)  PRIPREMA za početak je najvažnija dobra priprema:

  • Slušaj dok  profesor  ispituje druge  učenike  iz razreda. Veliki dio gradiva možeš naučiti ako pratiš na satu  i pratiš dok profesor  ispituje druge učenike. Uz to možeš zapamtiti koja pitanja profesor  postavlja i što treba bolje naučiti. Možeš  si  zapisati pitanja tako da ih ne zaboraviš. Tako možeš, nakon što naučiš gradivo,  ponoviti  po tim pitanjima i osjećati  se spremnije  za usmeno odgovaranje.

 

  • Uči, uči i nauči! Zvuči dosadno  i  sasvim  nepotrebno, ali u većini slučajeva ipak nije dovoljno samo jednom  pročitati bilješke. Dobro naučeno  gradivo ulijeva sigurnost, a ako nas  i  uhvati  trema  veća  je vjerojatnost da ćemo se sjetiti dobro naučenog gradiva nego onog naučenog na površnoj razini. Zato pročitaj savjete o efikasnijem učenju i knjigu u ruke!

 

  • Ponavljanje je majka znanja! Mnogi učenici izbjegavaju/zanemaruju ponavljanje ("Zašto ponavljati ono što već znam?"), no ponavljanje ima puno dobrih strana. Ponavljaj  na način koji  je što sličniji samom ispitu: postavljaj  si pitanja koja očekuješ od profesora i odgovaraj kao što bi odgovarala/odgovarao za vrijeme samog  ispitivanja. Na taj ćeš način provjeriti  jesi  li to gradivo samo pročitala/ pročitao  ili si ga i naučila/naučio. Uz to ćeš uvježbati odgovor te je manje vjerojatno da će ti se dogoditi da zamuckuješ i dugo biraš riječi (to odaje dojam neznanja).

 

  • Prepoznaj što je pod tvojom kontrolom. Tvoj uspjeh  ovisi o različitim stvarima. Neke možeš kontrolirati, kao npr. tvoje znanje, uloženi trud, sposobnost snalaženja u ispitnoj situaciji..., a neke ne možeš - npr. težina gradiva, strogoća profesora, njegovo trenutno raspoloženje, sreća... Pokušaj razmišljati o onim stvarima na koje možeš utjecati, a ove druge prihvati takvima kakve jesu i ne troši vrijeme živcirajući se zbog njih. 

 

  • Pokušaj se opustiti. Ako si pred ispitivanje napeta/napet ili nervozna/nervozan, pokušaj se opustiti. Postoje različite tehnike opuštanja (duboko disanje, zamišljanje ugodnih slika), a što ih bolje uvježbaš, to će biti djelotvornije u samoj situaciji pred usmeno ispitivanje.

 

2.) TIJEKOM  USMENOG  ISPITIVANJA:

  • Uspravi se na stolici, ne gledaj u pod. Optimističan stav i držanje ulijevat će ti više sigurnosti, a ostavljat će bolji dojam i na profesora. 

 

  • Pažljivo slušaj pitanje koje ti je sad postavljeno. Pokušaj NE misliti na iduće pitanje (npr. "Samo da me to ne pita ") jer  to potiče napetost i smanjuje koncentraciju. 

 

  • Odgovaraj  s  više  od  "da" i "ne".  Ako je  pitanje  na  primjer  "Je li točno da ..... ", a ti znaš i više od toga je li to točno ili nije, objasni svoj odgovor. Time ćeš pokazati razumijevanje gradiva.

 

  • Ako nisi dobro razumijela/razumio pitanjepitaj profesora da pitanje ponovi ili preoblikuje. Tek tada odgovaraj.

 

  • Ne prekidaj profesora dok postavlja pitanje, pričekaj da ga postavi u potpunosti pa tek onda počni s odgovorom.

 

  • Svako pitanje je novi početak. Ako ne znaš odgovor na neko pitanje, ne daj da te to obeshrabri - ne možeš znati baš sve. Pokušaj ga zaboraviti i usmjeri se na novo. Možda je baš ono prilika da pokažeš svoje znanje.

 

  • Pročitaj svoju ohrabrujuću misao. Na svaku zastrašujuću misao koja se javlja u strahu, možemo izmisliti neku ohrabrujuću misao. Kada te je strah, možeš pročitati svoju misao i ohrabriti se.

 

3.) TIJEKOM  PISMENOG  ODGOVARANJA

  • Ako si jako napeta/napet i jako se bojiš, probaj se opustiti, duboko diši i ohrabri se govoreći si nešto poput "znam to, naučila/naučio sam"; "mogu ja to"; … Ohrabri se onako kako bi ohrabrila/ohrabrio prijatelja.

 

  • Nakon što se opustiš, koncentriraj se na ispit i na pitanja, usmjeri svu svoju pažnju na ispit.

 

  • Uzmi sat i planiraj vrijeme za pojedine odgovore kako ti se ne bi dogodilo da izgubiš previše vremena na nekom pitanju i zbog toga ne stigneš odgovoriti na sva pitanja.

 

  • Riješi najprije najlakša pitanja i ona pitanja na koja znaš odgovor.

 

  • Ne zadržavaj se na pitanju na kojeg ne znaš odgovor, idi dalje pa se na njega vrati kasnije ako budeš imala/imao vremena.

 

  • Pažljivo i do kraja pročitaj svako pitanje prije nego što označiš ili napišeš svoj odgovor. Ako te pitanje zbunjuje, ponovno ga pročitaj.

 

  • Zatraži pomoć nastavnika u razumijevanju ispitnih pitanja koja su ti nejasna ili dvosmislena.

 

  • Ako ti preostane vremena, pregledaj i provjeri  još jednom sve odgovore. Kod rješavanja zadataka, provjeri jesi li sve računske radnje obavila/obavio kako treba.

 

 

Modificirano prema: Društvo za psihološku pomoć, www.dpp.hr

 
 
 
preskoči na navigaciju