Srednja škola Dugo Selo

5. 17:25 - 18:10
6. 18:15 - 19:00
7. 19:05 - 19:50
Ispis statistike od 30. 3. 2019.

CARNet

Državna matura

Profesorska poveznica

Erasmus+ strateška partnerstva
Mobilnost učenika u sklopu Erasmus+ projekta „Inclusion Gets Viral“ u Španjolsku
Autor: Administrator , 16. 11. 2022.

Četiri učenika naše Škole sudjelovalo je u projektu mobilnosti u španjolskom gradu Valencija u sklopu Erasmus+ projekta „Inclusion gets viral“ od 06. do 12. studenog u pratnji nastavnika Petra Rajakovića i nastavnice Antonije Tisaj Savić.

Projekt "Inclusion gets viral" naglašava nužnost integracije učenika iz svih društvenih područja u kulturno okruženje sa svrhom integracije u europsko nasljeđe istraživanjem vlastitog podrijetla i stvaranjem svog vlastitog identiteta na inovativan način.

Učenici su bili vrlo zadovoljni s iskustvom, radnim zadatcima i novim poznanstvima te kulturnim događanjima, a to najbolje potvrđuju njihove izjave:

„Bio sam u predivnom gradu zvanom Valencia u sklopu europskog projekta “Inclusion Gets Viral” zajedno sa učenicima iz Italije, Portugala i Rumunjske u organizaciji partnera iz Španjolske. Na početku smo bili podijeljeni u četiri grupe. Svaki dan smo imali jedan novi zadatak gdje je bilo potrebno izraditi jedan TikTok video o našim aktivnostima. Na kraju smo evaluirali čiji je TikTok bio najsmješniji, najkreativniji… uz prikladne nagrade. Probao sam puno različitih jela i pića kao što je quesadilla, tapase, paella te churros con chocolate i horchata. Od svih jela najviše mi se svidjela paella od sipe, mekana i hrskava tekstura sa komadima sipe i aromom tog crnila. Kroz ovo putovanje stekao sam nove prijatelje, kolege i naučio nove riječi na španjolskom jeziku. Definitivno preporučujem svakom da se prijavi za sudjelovanje u europskom projektu.“ – Lucas Fabrični, 2. rtb

„Izuzetno mi se svidjela mobilnost u Valenciji, ne samo zbog dobro organiziranih aktivnosti koje su bile zanimljive, već i zbog ukusne hrane od poznate paella, "churros y chocholate", tapasa, do tostade i kafića koji poslužuju doručke. Isto tako plaže su različite od hrvatskih plaža, u Valenciji ne postoje betosnke plaže već isključivo pješčane plaže koje su kilometarske. Doživio sam kulturni šok pri sudjelovanju na nogometnoj utakmici Valencia- Real Betis radi opuštenija atmosfere izvan stadiona. Španjolski jezik mi se čini jako zanimljiv i smatram kako bi ga lako mogli naučiti. Organizatori iz Portugala i Hrvatske su imali fenomenalan odabir učenika; svatko od nas se složio s Portugalcima od izrade TikTok videa koji nam je bio i glavni zadatak do svakodnevne komunikacije.“ – Petar Kolaković, 3. rtb

„Vrlo sam počašćen što sam dobio mogućnost odlaska na mobilnost u sklopu Erasmus+ projekta Inclusion Gets Viral u Španjolsku i što sam imao mogućnost upoznavanja s drugačijom kulturom i ljudima koji su sudjelovali u projektu. Svidio mi se doručak u kafiću (tostada, horchata, churros con chocolate, flan…), ručak na mjestima koja nam je prof. Rajaković preporučio (npr. Paella, The Good Burger, buffet sa više vrsta pasta…itd.), ali mi se također možda i malo više od jela i pića svidjelo sudjelovanje s učenicima iz drugih država. Bilo je izazovnih zadataka poput Valencia City Hunt-a što nas je upoznalo sa gradom da zadataka u kojima sam uživao poput razgledavanja Oceanografica i show delfina. Uživao sam u prisustvu i druženju portugalaca, talijana i rumunja te smo zajedno napravili četiri TikTok videa. Preporučujem svakome da sudjeluje u europskim projektima Erasmus+ pod vodstvom naših profesora.“ – Antonio Jaković, 2. rtb

„Bilo je zanimljivo iskustvo. Mnogi učenici su surađivali, razmjenjivali smo naša mišljenja i učili smo o valencijskoj kulturi. Od naših pet dana što smo bili tamo, bilo je potrebno izraditi svaki dan TikTok video s ostalim učenicima koji su bili dodijeljeni grupi. Mnogi su surađivali, dok istovremeno mnogi nisu. Mnoga jela smo kušali, poput tostade, churros s vrućom čokoladom, paella - jelo koje smo i sami kuhali. Vidjeli smo njihov poznati oceanografski park, gdje je na kraju obilaska bila predstava s dupinima. U Valenciji se svake godine održava događaj pod imenom Fallera, gdje se izrađuju skulpture od drva i tkanine. Ljudi dolaze sa svih strana svijeta da pobjede. Na kraju se bira najbolja skulptura koja ne bude spaljena te se sprema u muzej, gdje se nalaze sve ostale od prijašnjih godina.“ – Igor Šifel, 3. rta

Tekst i fotografije: Petar Rajaković, mag. ing. el.